Šajā mācību semestrī vides zinātnes un medicīnas izglītības programmas izglītojamiem vidusskolas posmā bija iespēja apmeklēt “Jauno mediķu skolas” nodarbības, kas bija ne tikai izglītojošas, bet arī ļoti aizraujošas. Medicīnas koledžas lektori, savas jomas profesionāļi, dalījās ar savām zināšanām un pieredzi, attīstot izglītojamo talantus un spējas, veicinot izglītojamo izaugsmi, kā arī ļaujot iepazīt dažādas veselības aprūpes nozares profesijas, saprast, kas nepieciešams, lai kļūtu par kvalificētu speciālistu.
Pirmajā nodarbībā Artūra Lubāna, lektora, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ārsta palīga, un Madaras Liepiņas, studiju programmas “Ārstniecība” 3. kursa studentes, vadībā jaunieši iepazina ārsta palīga profesiju un darba iespējas, praktiski apguva pirmās palīdzības sniegšanu dažādās dzīvībai un veselībai kritiskās situācijās, kā arī bija iespēja vērot medicīnisko aprīkojumu darbībā. Otrajā dienas daļā Marijas Livčānes-Radzevičas, lektores, LSMA valdes locekles, sertificētas masieres. un Ritas Velikas, lektores, sertificētas skaistumkopšanas speciālistes (kosmetoloģijā) vadībā tika iepazīta masiera un skaistumkopšanas speciālista profesija, kas ir ļoti nozīmīgas cilvēku veselības uzlabošanai, saglabāšanai un labsajūtai.
Nākošajā nodarbībā Ieva Boļšakova, studiju programmas “Radiologa asistents” absolvente, radiogrāfers un Karīna Kavune, studiju programmas “Radiologa asistents” absolvente, radiogrāfers iepazīstināja ar radiologa asistenta profesiju un nozīmīgumu diagnostikā, uzverot prasmi iegūt kvalitatīvu radioloģisko attēlu, pārvaldīt tehnoloģijas un sadarboties ar ārstiem. Savukārt par podologa profesiju pastāstīja Inita Āne, lektore, sertificēts podologs, akcentējot pēdu, ķermeņa balsta, veselības sakarību ar cilvēka dzīves kvalitāti.
Noslēguma trešajā nodarbībā vairāk uzzinājām par ergonomijas nozīmi veselības aprūpē. Ina Vīksniņa, lektore, studiju virziena “Sociālā labklājība” vadītāja, aktualizēja ergonomijas būtiskumu gan mediķiem, veselības speciālistiem, gan ikdienā, pārvietojot smagumus, kā arī dažādu grafiski informatīvo attēlu nozīmi. Izglītojamajiem bija iespēja iejusties cilvēku ar redzes traucējumiem lomā, pielaikojot speciālas brilles un mēģinot veikt konkrētas darbības, atpazīt lietas, tās neredzot. Rūta Melbārde-Vāvere, lektore, studiju programmas “Biomedicīnas laborants” vadītāja, iepazīstināja ar biomedicīnas laboranta profesiju, dodot iespēju veikt praktiskus uzdevumus, pētīt dažādus paraugus mikroskopos un pat noteikt cukura daudzumu asinīs. Nodarbībās atbalstu sniedza Jānis Oliņš, lektors, vecākais datortīkla uzturēšanas administrators.
Visās nodarbībās tika likts uzvars uz augstām komunikācijas prasmēm un empātiju. Nodarbības caurvija patiesa ieinteresētība, sirsnība un lektoru prasme dalīties ar savu sabiedrībai ļoti nozīmīgā darba pieredzi. Paldies lektoriem! Sirsnīgs paldies Latvija Unoversitātes P.Stradiņa Medicīnas koledžas direktorei Ivetai Strodei un sabiedrisko attiecību speciālistei Agnesei Grasei par atsaucību un veiksmīgu sadarbību, īstenojot nodarbības ģimnāzijā!